fredag 8 augusti 2014

Sensommarfärger







Trädgården är tråkig i år. Vädret har varit FÖR vackert. Men i den lilla höstplanteringen börjar det bli fint med kombinationen smällspirea, rosenflockel, kameleontbuske, alunrot och daggkåpa. Alla växterna tar upp tonen från en annan i blomman, stjälken eller bladen. Rosen på sista bilden är queen of sweden som har en underbar varm rosa blomma och rostiga kanter på bladen. Precis som alunroten som växer under. I veckan som gick hälsade vi på i BeDas trädgård och då fick jag inspiration att ta tag i trädgården som har varit väldigt vissen ett tag. Om man bor i närheten av mig kan jag tipsa om att det kommer vara ljuskväll i deras vackra trädgård i Undenäs i september. Jag kan meddela datum senare! Om man bor i närheten av mig kan jag också tipsa om att handla sten, grus, gödsel och mycket annat från Nywertz. Vi har beställt många säckar i år och är väldigt nöjda. Det har vi använt till gatstenskanter runt hela trädgården. Men mer om det en annan dag. Nu önskar jag trevlig helg!!!

4 kommentarer:

  1. Ja som du säger...det har nog varit en FÖR bra sommar...allt jag sådde och planterade kom aldrig upp,kanske för varmt...
    Nåja, kanske höstens alla färgglada blommor kommer nu! Hoppas det...
    Varm kram,
    Titti

    SvaraRadera
  2. Åh så mycket fint du har i din trädgård ;)...gillar den där lite mörkare färgen...nästan svart tycker jag är snyggt....fint tillsammans med vitt.
    Ha en fortsatt fin helg!
    Krama bia

    SvaraRadera
  3. Så fina trädgårdsbilder, roligt att få titta in på din fina blogg
    Hanna

    SvaraRadera
  4. danke für die schönen bilder, angie

    SvaraRadera