fredag 14 september 2012

Vackra och bortglömda!










Igår kväll hittade jag en massa nya blommor i trädgården! Frön jag sådde i våras för att sedan helt glömma bort under regning sommar och så här långt, hektisk höst! Rosen kända jag till så klart men jag hittade dubbel Rosenskära, Malva, 3 olika luktärter som vuxit upp i Häggen och Jungfrun i det gröna vars frökapslar är lika fina som blomman. Vallmo och Sömntuta. Alla i rosa- vita färger som är väldigt vackra men som nästan skär sig mot höstens Tagetes, Solros och Gullboll. 

Jag hittade även en massa objudna gäster i mina land så jag vet vad jag skall göra i helgen!!! Men så är det ju när man jobbar, sköter om hem o barn. När jag var föräldraledig och spenderade mycket tid i trädgården var det lättare att ta lite i taget och alltid ha ordning. Dessutom har vi firat vår lilla älskade Julia som har fyllt 2 år i veckan! Hon har vattenkoppor så det blir ett litet litet barnkalas med närmaste, vattenkoppssugna grannarna i helgen. 

Jag önskar dig en fin helg och tack för att du tittade in!!!

5 kommentarer:

  1. Åh så mycket vackra blommor du har i trädgården!!
    Önskar dig med en trevlig helg:) Hoppas på bättre väder än idag, kallt, regn och blåst här, brrrrr.

    SvaraRadera
  2. Så många fina blommor. Önskar er ett trevligt kalas och en underbar helg.

    Kram Karin

    SvaraRadera
  3. Åh vilken blomprakt! Underbart!=)

    SvaraRadera
  4. Oj... så många fina blommor du visar oss.
    Koppor är inge vidare fast det är ju att föredra att få dom när man är liten motför i vuxen ålder.

    Hoppas kalaset blir lyckat.

    Ha en fin dag!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  5. Nu var det så länge sedan jag kikade in hos dig,
    jag blir lika tagen varje gång av alla dina fantastiskt vackra bilder.
    Å vad fotosugen jag blir...

    Hoppas du får fortsatt bra söndag.
    Kramar Ida

    SvaraRadera