onsdag 10 april 2013

Ris å ros!





Ris nr 23 denna, så kallade vår har nu slagit ut i vacker körsbärsblom! Bilden är tagen i en hall på ovanvåningen. Den är klädd i brädor och den gamla dörren sitter kvar. Hallen och badrummet var tidigare ett sovrum men för att få ett stort badrum så offrade vi det. Jag gillar väggarna och skulle gärna ha det så i något mer rum. Dessutom, när vi ändå är inne på att offra, så har hallen en vacker vägg med gammalt tegel. Men den är gömd bakom en rad med garderober. Vad gör man inte för bra förvaring!

Så... jag rosar ris och risar vinterväder i april!

4 kommentarer:

  1. Ha ha, håller med om ris till vintern i april, men nu känns det ändå som att det är en vår på väg..
    Om du kikar in till mig ger jag alla en ros idag;-)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Håll ut Anna...på söndag kommer våren !!!! Det har verkligen varit segt i år vad gäller värme..jag risar oxå vinter i april !

    Kraaaam

    SvaraRadera
  3. Det är härligt med stora badrum. Min särbo har gjort något liknande och flyttat väggar. Han offrade sin klädkammare för att få ett större badrum, så i halva delen av den gamla klädkammaren får nu ett lite större badkar plats och sedan har han den övriga delen av det gamla badrummet till resten (och tidigare stod även ett badkar där). I den andra delen av klädkammaren som går mot sovrummet har det blivit inbyggda garderober med skjutdörrar (längs en hel vägg), så det blev ändå inte dåligt med förvaring:) Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Ja fy bubblan vilken seg vinter det varit! Men nu hoppas vi på vår och värme. Hemma i trädgården har snödropparna vågat sig fram minsann :)! Hoppas solen skiner på dig idag!

    Kram från Maria

    SvaraRadera