onsdag 16 april 2014

Dukat för påskfika! Och reportage om bloggandet!
















Idag är jag med i en intervju i Hem- bilagan till SLA, Skaraborgs Läns Allehanda och Mariestadstidningen tillsammans med Marie som driver Vita Ranunkler och Sirpa som bloggar på Villa Björkenäsbacken. Konstigt att se sig själv på tryck i tidningspapper men roligt också. Och en ära att få göra det tillsammans med övriga två eftersom de har två av de absolut vackraste bloggarna! Jag kommer att synas i magasin två gånger till i år så det är väl bara att vänja sig. Det går kanske att maila till SLA om man vill läsa reportaget men inte bor i utdelningsområdet.

Dagens inlägg handlar om dukning. Det är inte så viktigt till påsk tycker jag! Plats för många och blommor på bordet är det som betyder något! Pastellerna har sin högtid nu! Vi skall ta det lugnt i påskhelgen. Vara hemma med släkt och vänner och förhoppningsvis njuta i solen! Jag önskar alla en riktigt GLAD PÅSK!!!

24 kommentarer:

  1. Å va ROLGT!!
    o vilken härlig dukning=) Har med det ljusblå i Green Gate:)
    Glad påsk till dig med!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Härligt med alla pastellfärgerna :)

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Så roligt för dig! Du är en vacker kvinna ser jag! Nu har jag inte tidningen men jag läser ju din blogg och då ser jag ju så mycket fint.
    Din påskdukning är fin och pastellfärger är ljuvligt och passande under våren.
    Ha en fin påskhelg!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Du gör jämt såå himla fint och är såå duktig! Vilken energi du har! Slås av hur du rensar och gör om och gör nytt ganska ofta i dina rum! Önskar jag orkade göra det oxå! Du inspirerar! :) Jättekul att du är med i tidningen! Kram

    SvaraRadera
  5. Du verkar ha ett så trivsamt hem.....gillar ditt påskris med pastelliga fjädrar ;)
    Glad påsk önskar jag dej!
    Kram kram

    SvaraRadera
  6. Så härligt och färgglatt! Och så roligt med reportaget!:)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Du har så skön mix av pasteller, jättefin
    dukning. Och så roligt med reportagen, synd
    att man inte kan läsa dom.
    Ha en härlig påsk
    Stor kram/AM

    SvaraRadera
  8. Så fin dukning i pasteller, härligt!
    Glad Påsk!!!
    Kul att du kikade in hos mig.
    ~M~

    SvaraRadera
  9. Härligt påskdukning i vårliga färger! Vad roligt att få vara med i reportaget! Din blogg är också jättefin!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  10. Verkligen härlig, pastellig, dukning! Kul att vara med i tidningen, lite uppmärksamhet piggar alltid upp.

    Glad Påsk
    /Anette

    SvaraRadera
  11. Jättemysig och inbjudande dukning, jag kommer gärna förbi på fika ;) hihi
    Glad påsk!

    SvaraRadera
  12. Ha det så hyggelig, God påske til deg også Anna!

    ~ Aina ~

    SvaraRadera
  13. Dear Anna!
    You have such a beautiful blog!
    I' m glad that you found me so Ihad the chance to find you!
    I also wish you very happy Easter!
    With love,
    Geli

    SvaraRadera
  14. Hej jättefin blogg som du har! Nu finns det både en Blog Hop och en giveaway på min blogg om du skulle vilja delta! http://gladalinjen.blogspot.se/2014/04/blog-hop-blowout.html

    SvaraRadera
  15. Vårigt pastelligt, det behöver inte vara gult i påsk!

    /Jenny

    SvaraRadera
  16. Åh vilken fin dukning, så fräscht med det turkosgröna till det blekt rosa, är det Greengate porslin?
    Kram Anna

    SvaraRadera
  17. Ha sido un placer visitar tu bloc, te invito a visitar el mío, i el nuevo post sobre la limpieza ecológica y una manualidad que te encantarà.
    Espero que nos volvamos a ver y si no eres seguidora me encantaría que lo fueras, te espero en mi bloc elracodeldetall.blogspot.com

    SvaraRadera
  18. så vackert dukat
    Glad påsk!

    SvaraRadera
  19. Halloj fina du! Vilken fantastiskt vacker påskdukning du visar! Ser verkligen inbjudande ut att sitta ner där för en fika :) Vackert med pastellfärger vid påsk, vackert porslin också.

    Men vad roligt med reportage!! Det är klart du och fina blogg ska uppmärksammas :)

    Många påskkramizar aka

    SvaraRadera
  20. Hej Anna !

    En riktigt härlig vårdukning !!! Jag är helt säker på att det blev ett lyckat reportage..vi har inte SLA..men jag ska kika i den på jobbet nästa vecka. Kul att ni gjorde det !!!!
    Önskar dej en riktigt skön påskhelg..stor kram

    SvaraRadera
  21. Som vanligt har du fixat så fint!

    Men vad kul att få vara med i ett reportage! GRATTIS! Inte förvånad eftersom du är så duktig och har en sån fin blogg!

    Önskar dig en härlig påskhelg!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  22. Så vackert dukat, o härligt att bli uppmärksammad när man har en så fin blogg som du ♥ GLAD PÅSK! Kram fia

    SvaraRadera
  23. Vilken fin dukning!
    Visst är det en märklig känsla att se sig själv och sitt hem i en tidning. Men roligt! Roligt att andra kan inspireras!
    Kram och glad påsk!
    /Maria

    SvaraRadera
  24. Önskar dig en riktigt GLAD PÅSK!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera