torsdag 19 februari 2015

Inredia och skryta.se

Foto: Lennart Sjöberg

Foto: Lennart Sjöberg
"För våra uppdragsgivare inventerar SKRYTA det textila spillmaterial som blir över i produktionen. Vi skissar och utvecklar förslag på profilskapande produkter i mindre serier, som uppdragsgivarna sedan själva producerar. Eller använder sig av någon av våra egna leverantörer. Det kan exempelvis vara enskilda objekt som ingår som ett förhöjande komplement till det ordinarie sortimentet i en inredning eller på en mässa."

Igår var jag på Inredia i Tibro.  Det är en kick för en lantis som mig att ha nära till ett designcentrum! Just nu pågår en utställning av designduon SKRYTA som återanvänder textila fiber och låter tillverkningen ske av de som annars har svårt att ta sig in på arbetsmarknaden. Väldigt intressant!

Många företag och designers finns representerade i utställningen och jag passade på att provsitta Emma Olbers och Joefine Alpens fåtöljer för Ire och Lundbergs möblers fina stol Tova, som jag har funderat på till matrummet. Stod och dreglade vid Tibroköks utställning också! Passade på att klämma och känna på lådor, porslin, bänkskivor och skåpsdörrar och jo då, allt kändes precis så gediget som det ser ut! För mina bilder kolla min instagram (lantligtpasvanangen). 

Sjuka barn och sömnlösa nätter har präglat februari men idag hoppas jag kunna plugga och jobba igen. Har börjat fundera på ett uppdrag av en modern nyanläggning som jag längtar efter att få sätta tänderna i nu när inte barnen kräver all uppmärksamhet.

Fin torsdag på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar