torsdag 28 juni 2018

Anna-Stolpen


 



 














Jag tog med kameran ut på kvällsrundan i trädgården och kom på att jag inte visat fina lyktstolpen från Mölltorps gjuteri. Först kändes den enorm men när huset växte med den vita färgen och rabatterna runt den fick fart blev det verkligen jättebra. Anna Elzer Oscarsson, vars vaser jag ständigt återkommer till formgav den för gjuteriet i ett samarbete för några år sedan. Jag blev kär i den utanför Inredia men det tog en stund innan jag vågade fråga om jag hade råd med en egen. Smakar det så kostar det men den här ska vi njuta av i många år och god kvalitet, fin form och ansvarsfull framtagning i alla dess led har ingen dålig eftersmak. 

Jag har ritat en urna som skulle passa superfint med stolpen. Vi får se om den blir verklighet någon gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar