måndag 27 april 2015

"Min" inredda visningslägenhet under leva&bo!

























Leva & bo dagen kändes SÅ lyckad! Jag inredde en visningslägenhet i ett nybyggt hus. Hela uppdraget var roligt att genomföra och jag har träffat en massa nya spännande, trevliga och duktiga människor. Dessutom har jag fått botanisera Karlsborgs fina utbud av inredning. Ett utbud som gjorde mitt arbete extra lätt att genomföra! Bara längtar tills jag få ta mig an ett nytt inredningsuppdrag!

Jag ville skapa en välkomnande känsla och tona ner nytt, vitt och fyrkantigt. Det gjorde jag med många lätta växter och en stor som skapade rumskänsla vid matplatsen. En blandning av nya och gamla saker och en stor variation i färgernas toner och gradering samt en bred variation av mönster, naturmaterial och textur.

I samarbete med

Modesto- hatt, väska, skor, duk, sladdlampa och saker i sovrummet. Och det vita marmorfatet.
Mölltorps handelsträdgård- stora och små växter, kryddor, krukor, korgstolen och fröpåsar.
fransson & FRIDA- har ett fat med produkter i badrummet och ett fat i köket. Allt är ekologiskt.
Evas Butik AB- handdukar i bad och kök samt tvålar och produkter på de cerise handdukarna, morgonrock
Alruna friskvård- produkter i badrummet och alla ljusstakar i koppar i vardagsrummet.
Idas brygga har lånat ut olivgröna köksstolen
Afecto har gjort tavlorna i tyg, och lånat ut stora tyget på sängen och alla produkter från Klippans yllefabrik. Kuddar i egen produktion samt kökshandduk och bricka från Klippans.
Hela dej i Åsen- yogamatta, yogabok, the och tvålar. Bland annat den i bananblad.
Ryafår i Åsen- den stora fällen i badrummet är från ryafår. Stor ull pläd och matta i bomull.
5 knop i Forsvik har lånat ut allt med marint tema inkl tavlan på von Platen, fåglar och glaskulor. De stora muggarna i keramik från Cajo kommer också därifrån.
Hugos blommor har lånat ut olivträd, lyktan i vardagsrummet, rosenskärm och rosmarin på stam. De grå krukorna med sophora kommer också därifrån.
Rum och kök står för gröna lampan över köksbordet, alla korgar, underlägg, flaskor, papperskrukor och bilderna med växtmotiven. 
AME gör Karlsborgstackan.
Colorama- all tapet som används för att rama in utsikten. Stora blommiga fatet, förstoringsglas i koppar och kuddar i grönt.

Några saker är privata och möblerna kommer från Br Anderssons i Töreboda.

3 kommentarer:

  1. Å vilken härlig känsla du fått till där!!
    Så snyggt!
    Önskar dig en fin tisdag!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Så snyggt du har fått till det. Varmt och ombonat. Man kände sig välkommen. Fint med grönt till allt. Genomtänkt. Kram Susanne

    SvaraRadera
  3. Åh så härligt det ser ut! Verkligen trivsamt och fina kulörer, så harmoniska.
    Kram

    SvaraRadera