söndag 25 maj 2014

Sköna maj!






















Igår kväll åt vi middag på Tivedens Mat för att fira Mors dag. Jag åt Röding och det var fantastiskt gott! På väg ut såg vi en tidning som heter Sköna Maj. Där stod det om massor med aktiviteter för oss som bor någonstans runt Tivedenskogen, fram till nästa lördag. På vägen hem körde vi sakta förbi BeDas trädgård i Undenäs. Eftersom paret var ute stannade vi för att hälsa (eftersom vi körde misstänksamt sakta förbi deras hus!) Och gissa min lycka när vi fick en rundtur i trädgården! Fantastiska växter i riklig mängd! De säljer dessutom vackra föremål och plantor så bagaget blev fullt! Med hänsyn till alla inblandade sov jag inte över under tulpanträdet för att fortsätta strosa idag. Utan jag får komma tillbaka på onsdag. Då är trädgården öppen mellan 10-16!

Plantorna som fick följa med hem direkt är astillbe, röd sockblomma, brunnäva, kaukasikt förgätmigej 'Jack Frost'- som frös förra vintern och som jag verkligen saknat, röd stjärnflocka, bronsrodgersia och vitbrokig pärlhavre!

Jag önskar alla en fin Mors dag!

2 kommentarer:

  1. Mysigt att få titta in sådär! Och fina växter!

    SvaraRadera
  2. Kikar in och önskar dej en trevlig vecka....här har sommarn kommit av sej...duggregn och 10 grader....så det känns bra att resa iväg nu;))
    Nu ska jag fortsätta packa......ha det gott!
    Kram bia

    SvaraRadera