fredag 14 oktober 2016

Smarta Möbelbruket!



Ni vet de där tråkiga besöksstolarna på kontoret eller nedsuttna fåtöljerna i väntrummet. Nu ska de inte samla fukt i en källare längre. Inte heller återvinnas. De ska återtillverkas!

Ofta har de hög kvalité och med t.ex ny vattenbaserad färg eller stoppning och klädsel (på bilden spillbitar av skinn) blir den fin, användbar och bättre än ny! Klart att nya produkter behövs också. Men att låta en del av inredningen bestå utav uppdaterad kvalité som får tjänstgöra ytterligare 40 år i yrkeslivet, känns riktigt bra! 

Jag har uppdrag i Möbelbrukets och har valt klädsel och färger till första stolarna inom ramen för satt färgskala. Jag arbetar såklart även med andra frågor som har med uppstarten att göra och är tacksam för att jag får vara en liten del i projektet. På Inredia finns till exempel ett konferensrum inrett med re: designade möbler. Projektet kommer snart att bli industri och om några år är det säkert lika naturligt som att källsortera!

En del av framtiden är redan HÄR!



Klappstolen på väggen hittar du på Tre Sekel.

1 kommentar:

  1. Kan bli supersnyggt! Jag hade i min första lägenhet gamla stolar från min mammas jobb som fick ny färg och tyg i flera omgångar och följde mig till många lägenheter! Som sagt ofta superkvalitet på "jobbmöbler"

    Kram Jenny

    SvaraRadera