tisdag 8 november 2016

Bo & Trivs i Karlsborg



Det var en liten Leva & Bo dag här förra våren. Jag inredde visningslägenheten som var välbesökt. Redan då föddes en tanke att man kunde utveckla det till invigningen av Strömmen, två 7- våningshus som byggs i Karlsborg. Karlsborgsbostäder och kommunen nappade direkt när jag la det förslaget i juni. Jag frågade även Jennie Linder om hon ville vara med. Ikväll är det ett informationsmöte på 3D bion vid 18:30-20:30. Man kan säga att Karlsborgsbostäder och kommunen utgör paraplyet, Jennie och jag håller i det och alla som vill är välkomna in under. Det kommer att beröra handel, företag (inte minst mäklare) och föreningar. Flera myndigheter är också intresserade. Strömmen blir ett nav (med visningslägenheter och "mässa") men det ska också vara aktiviteter under vecka 14 och runt om i kommunen på lördagen. Vi har inte bokat föreläsare ännu men det ska bli någon bra! Jag hoppas såklart att ytterligare fler vill delta!

Att besöka ett intressant hem är populärt. Redan nu kan du skriva till mig om du vill visa upp ditt hem eller har förslag på ett du är nyfiken på. Vi kommer att välja ut ett antal lägenheter och hus och talar inte om ifall du eller några andra har visat intresse för att se just ditt hem! Så blygsamheten behöver inte sätta stopp! 







Hur du än vänder och vrider dig har du nära till sjöutsikt i Karlsborg. Den lilla kommunen har 35 mil strandlinje! 

Så nu är det mycket projektledning med Bo & Trivs och Möbelriksdagen 2017. Väldigt intressant!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar