lördag 6 april 2019

Nordiska trädgårdar











Jag återupplever Nordiska trädgårdar genom bilder. 2018 års stora trädgårdsmässa och min idéträdgård moodroom med fyra rum i rummet, en för varje årstid. Temat var mixa och maxa vilket jag tolkade genom mjukt hållbart furu till hårt gjutjärn med en av världens lägsta koldioxidförbrukningar i produktionen, genom komposit till grundämnen och maxad lokalproduktion med inredning och produkter från närområdet. Senare insåg jag att de flesta årens idéträdgårdar har stora organisationer som sponsorer och det kunde vara 20 personer i arbetslaget. Inte gav det några direkta uppdrag häromkring heller. Men! I årets stora bilaga inför Nordiska trädgårdar var moodroom omslagsbild till idéträdgårdarna. Det kändes härligt för mig och för alla samarbetspartners som gjorde trädgården möjlig.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar