onsdag 10 april 2019

Påsk!




 











Sen påsk men tidiga förberedelser. Jag fick helt enkelt lust och eftersom jag väntar på en nyckel innan jag riktigt kan sätta tänderna i nästa stora projekt finns det också tid. För en gångs skull tid att skura golv, städa ut vinter och föra in vårstämning. Och att ta en fika med barnen när de kom från skolan. För en som lika väl kan jobba 8-22 veckor i rad så är det superlyx att bryta av med städ och kravlöst häng med familjen. Och den "riktiga" påskhelgen då? Jag har beställt hem 500 l kogödsel från Nywerts i Hjo och längtar efter att lägga det över landen där perennerna är nedklippta och löven bort räfsade. Jag låter allt stå på hösten men nu vill jag att jorden ska bli varm och de spirande perennerna ska få plats.

Glad påsk önskar jag redan nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar