söndag 15 januari 2012

Lantköket












Blir nästan alltid samma del av köket som hamnar på bild! Ska tänka på det till en annan gång! Jag gillar att ha bruksföremål och pynt framme på en bänk i köket. Resten av dem får vara fria för matlagning. I köket har det inte ändrats så väldigt mycket sedan jul. Durkslag och ljusstake i emalj är nya och kommer från butiken Förr & Nu. De kommer jag att använda mycket! Funderar på att sätta små lökar i ljusstakens fat. Kökshanddukarna har vi fått av en gammal vän. Hennes initialer är samma som för våra förnamn. Jag vill ha min lantliga stil i köket och i större delen av hemmet. Inte för fluffigt och sött men inte industrilokal heller. Funktionellt och rent är viktigast och stilmässigt är just idag en gammal lanthandel  förebild!

Ha en bra söndagskväll! 

Är du tävlingssugen? Följ länken till My Lovely Things, sista kvällen innan utlottning av sjal! Eller klicka på bilden för att vinna fin fina muggar hos bloggen Hemma på Kråkered!




7 kommentarer:

  1. Tack snälla söta för din Award, jag blir såå glad! Vilket fint kök du har!

    Kram Therese

    SvaraRadera
  2. Köket är husets hjärta – där man äter och trivs!
    Så fint, så fint.
    Hälsningar Veronica G

    SvaraRadera
  3. Hej Anna!
    Vilken härlig blogg jag hittade här:)

    Kul att du är med o tävlar hos mig!

    Nu ska jag kika vidare här hos dig, ha en bra dag!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  4. Hej

    Vad fina saker! kommer ihåg att jag blev förälskad i vågen då den stod i köket innan ni renoverade. Superfin! Gärna andra vinklar av köket... du har ju inte precis något att skämmas över :-)
    Kram Syster

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Visst är den fin! Den kommer aldrig att lämna gården. Såg du att det var en tjej i samma "situation" som du som hade skrivit här häromdagen!? Kram på dig!

      Radera
  5. Min gubbe köpte en barnstol av er idag. När han kom hem mailade han denna sida till mig. Där missa jag något! Guuud så fint ni bor :)
    Mvh Josefine

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja han sa att du nog hade velat följa med! Min mail står längst ner, hör av dig om ni är intresserade av babywatcher, dyna mm till tripp- trapp stol och kläder! Grattis och lycka till!!!

      Radera