söndag 20 november 2011

Adventsvecka 1

Nu är vi inne i adventsveckan och är det fullt legitimt att börja! Kransar, kanel, ljusstakar... och musik! Från och med idag är det jul ute jul inne, jul i hjärta jul i sinne!


Mer mossa, kvistar, granar och ljus lovar jag er kommande veckor! Smycken från naturen skall få följa med in eller bo på altanen. Och blommor såklart! Men först skall jag gå igenom vad jag har i jullådorna. Det mesta som hör till senaste årens jular- shabby chic och fransk-inpirenade julen- får stanna i förrådet! I år blir inredningen mer traditionell, svensk och naturlig! Kom ihåg, när du läser det här, att jag har valt att skriva om inredning! Det som är viktigast (på riktigt!) med den tid vi nu befinner oss i och är på väg mot, är ju inte rätt ljusstake! Men visst är det mysigt att få boa in sig mitt i mörkret!


Boa in sig kan man verkligen göra i stickade filten från H&M. Underbart mjuk och vacker och till bra pris! Jag passade på nu när man får erbjudanden om rabatt på höstsortimentet i brevlådan. Finns i  grått också! Den är mitt första julklappstips!


Vad önskar du dig i julklapp!?

2 kommentarer:

  1. Åhhh, gravidhjärna... jag trodde jag hade två veckor på min til 1 advent... Jag som har åtta meter tyg som jag ska sy julgardiner av... och så må jag ju binda kransar till glasdörrarna och.. Vilken tur att jag läser din blogg annars hade det inte blivit advent här till helgen ;-) Men då får jag ju också äta choklad en vecka tidigare än jag trott ;-)))) Ja, vi får väl se vad jag får till med magen och bäckenet. Vad mysigt det såg ut på Sörgården! Dit får vi åka nästa gång vi är hos er. Kram syster!

    SvaraRadera
  2. hej Anna!
    Vad fint ni har fått:)
    Jag minns när jag hjälpte dig o måla lister o allt var upp o ner:))
    Hoppas allt är bra med Er!!
    Ha en fortsatt mysig vecka.
    kram Annika

    SvaraRadera