fredag 4 november 2011

Att njuta av nu!

Varför är det så svårt att leva i nuet istället för att alltid vara på väg någonstans! Rent fysiskt eller i tanken. Jag planerar alltid för något längre fram, middagen, advent, jul, tvätta fönster och födelsedagar istället för att njuta av små mjuka fötter eller en fin utsikt just nu! Kanske därför jag och många med mig upplever att bebisarna blir stora så fort! Det finns många fina fraser och meningar som beskriver just att njuta av nuet! Jag känner ofta att de är klyschor. Men jag skall försöka ändra mig och leva mer efter dem istället, ha nuet i bakhuvudet så att inte alla veckor alltid bara svischar förbi, även om jag är av den planerande, förberedande typen!

Fyll inte livet med dagar- Fyll dagarna med liv!


Fånga Dagen!

Livet är inte dagarna som går- Det är dagarna man minns!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar