onsdag 17 december 2014

Blir det jul?





Hur går det? Vi brukar julstressa en hel del eftersom vi nästintill alltid firar hos oss och har många gäster. Vi trivs ju i vårt hus så det är självpåtaget och välkommet. Men i år firar vi julafton på annat håll och det känns fantastiskt roligt! Även om vi hjälps åt så är det skönt att slippa planeringen för en gångs skull. Och lite nyttigt för mig också- eftersom jag gärna har kontroll... På (det underbara) luciafirandet på förskolan sjöng fröknarna fint för oss om julstress och stök och "lugn! Det blir jul ändå!" Det skall jag försöka ta med mig. För när det gäller mig är stressen ofta självpåtagen. Det fanns en tid då den var verklig och överhängande. Men efter mååånga förändringar och myyycket funderande så är stressen nu för tiden något JAG oftast hittar på! Hoppas att ni hinner njuta av juletid och
julefrid!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar