onsdag 18 april 2012

Frön & sånt








Redan innan helgens trädgårdsmässa hade jag handlat ovanstående. Och nu efter... ja ni förstår ju att det är fullt i lådorna! Och inte bara i lådorna, vår veranda ser numera ut såhär...









Och så här kommer det att se ut till början på juni! Snyft snyft- stökigt! Men förhoppningsvis skall det komma någonting bra ur det hela. Dahlior, Luktärter, Rosenskära och Basilika! Brukar du förgro och så inomhus!? Det är första gången jag gör det! Ha en bra kväll!

5 kommentarer:

  1. Oj vad mykcket fröer du inhandlat, och mycket du planterat, det blir fint till sommaren, vad roligt. Har sått mycket förr om åren, men nu är det sparsamt. Blir lite krasse, sen köper jag en hel del färdig odlade blommor. Men krasse brukar jag förgro. Ha en fin kväll. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  2. Jösses vad du odlar! :) Kul! Själva har vi än så länge nöjt oss med att förodla lite chili och smultron. Får se hr det går med dem. Sedan har vi nog bara tänkt att stoppa ner det i jorden som inte behöver förodlas.

    Ha det bra!
    /Anna

    SvaraRadera
  3. Här förodlas det för fullt! Luktärter (tre sorter), dahlia, tomater (två sorter), krasse, lejongap, paprika, gyllenbär, vattenmelon.... hmm, har jag glömt något? Tomater och paprika börjar redan få blommor så nu längtar jag efter värme så de kan få flytta ut. Jag är fröoman, kan inte gå förbi ett fröställ i affärerna utan att köpa eller åtminstone titta lite... sen beställde jag ett gäng påsar på nätet i vintras oxå. Barnen suckar och skrattar åt mig! :-) Önskar dock att jag hade en sån härlig veranda som ni har att sätta fröerna på, massa ljus som de ju så väl behöver. Sköt om dig! Kram!!

    SvaraRadera
  4. Hej du fina! Härligt med fröer tänker alltid att i år ska jag.........men det blir alltid en tur till handelsträdgården..... Ha en fin dag kram Maja

    SvaraRadera
  5. Jag brukar oftast så åtminstone några fröer, ibland blir det många sorter men innan det är färdigt blir jag galen av platsbrist och att det ser "stökigt" ut. Ofta blir det pannkaka, men några blommor får jag allt. Kul att "göra" egna! Och billigare än att köpa om man lyckas.

    Kram,
    Jenny

    Ps. Dahlia är en favorit hos mig, har flera nya i år.

    SvaraRadera