söndag 4 maj 2014

Sådd & Plantering








 








Jag vet att det är lite tidigt att så på våra breddgrader. Men med det fina vädret som har varat så länge kunde jag inte låta bli! Förra helgen satte jag och flickorna potatis (Magda), sådde blommor och massor med grönsaker! Vi satte några nya dahliaknölar också. Resten vilar i sina flyttkartonger än så länge. Ni som har följt min trädgård ser att jag gör en rejäl svängning i färgval. Perennerna som blommar tidigt under sommaren får gärna vara rosa och blå. Men senare på säsongen när det är Dahliornas tur vill jag ha varmare och mustigare färger! Blandat med mycket vitt i skuggan. Kram Anna

2 kommentarer:

  1. Åh va mysiga våriga bilder du bjuder på....här är det kyligt just nu....maj började inte bra precis...vädermässigt i af ;).....ha en härlig söndag!
    Kramis bia

    SvaraRadera
  2. Vilka jättefina bilder, super. Ja nu är det dags med massor av planteringar. Ha en ny fin vecka. Kram Mimmi

    SvaraRadera