söndag 11 maj 2014

Skapa vår i köket!










Utvecklingen i trädgården har verkligen gått i snigelfart senaste veckan. Innan kylan och regnet kom var det så mycket som var på väg att slå ut i vår zon 4- trädgård. Kanske bra förresten att inte allt händer på en gång!? Några kvistar har jag i alla fall plockat in i vackra vaserna från Vita Ranunkler. Kommer inte ihåg om de är från PB eller Tine K. De tronar tillsammans på köksbordet. 

Våra Klematis skjuter bara röda skott ur jorden. Men eftersom jag behövde komplettera med en ny 'Miss Bateman' i rundeln och eftersom man skall klippa ner dem vid planteringen, så har jag nu fina slingor inomhus! Jag önskar dig en fortsatt fin helg!

6 kommentarer:

  1. Så fint det blev med kvistarna i dom härliga vaserna...fint stilleben.....vitt är en bra färg....härligt kök har du också;)
    Ha en fin söndag...här försöker solen titta fram...men det går trögt ;)
    Kram bia

    SvaraRadera
  2. Endast regn och rusk och kommer fortsätta några dagar.usch så trist när man vill vara ute o fixa.
    Får pyssla lite inne och ta in våren istället. Fint med kvistar på bordet! :)
    Ha de gott!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Så vårfint i ditt kök!
    Här har blomningen också stannat upp av all kyla och regn. Det räcker nu tycker jag:) Nu får gärna vårvärmen komma tillbaka!

    Ha en fin Söndag!

    Kram Sofi

    SvaraRadera
  4. Hej där!
    Så vårigt och fint. Ja, du man får verkligen skapa vår inne, för nu reeeeeeeegnar det igen.
    Ja längtar verkligen sååå efter värme och sol nu. Men han iaf få ner rosen jorden idag, hoppas nu den växer sig stoooor :)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Så fint Anna, de där vaserna (från Pb home) är så söta. Nu tycker jag det räcker med regn, nu vill jag gärna ha tillbaks solen igen.

    Ha en bra vecka!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  6. Nu längtar jag väldigt mkt efter sol o värme..får gärna komma till helgen. Sä fint med små kvistar o blommor i de söta vaserna !
    Fortsatt fin vecka till dej o stor kraaaam

    SvaraRadera