tisdag 21 oktober 2014

Garage!





Jag har suttit och ritat lite. Jag önskar mig ett garage! Inte bara för bilens skull utan för att jag behöver en plats för alla dahlia knölar jag precis grävt upp och ett dussin övervintrande pelargoner! En plats med några plusgrader. Och så skulle jag vilja ha ett förråd för julsaker och för alla loppisfynd som jag släpar hem utan utsatt destination inne i huset. Plats att stå och måla och fixa möblerna är givet. Med riktigt bra belysning såklart. Och gärna en stor slät vägg så att jag dessutom kunde använda garaget till studio. Så frågan är om bilen får plats!?


Vi har en ladugård som förutom vedförråd och ett litet stall är just garage. Men om jag säger att nuvarande portarna öppnas mot grannarnas trädgård, där det till på 50- talet låg en väg, så förstår ni att här krävs det arbete. Och pengar. Samtidigt vill vi inte att ladugården skall förfalla. Bästa sättet att förvalta en gammal byggnad är enligt min mening att använda den. Så det jag önskar mig mest just nu är en stor lastbil med betong som ersätter det stampade jordgolvet! Och en carport till bilen!


Om du vill kan du rösta på min blogg på Besökstoppen.se En gång om dagen, fram till fredag, kan du rösta på Lantligt på Svanängen som veckans blogg!

1 kommentar:

  1. Det ser ut som om det skulle kunna bli ett mycket fint garage.
    kram Jannike

    SvaraRadera